Travelcooking

[:en]Bogotà 17-18-19 June 2016[:it]Bogotà 17-18-19 Giugno 2016[:]

[:en]

Finally South America!

This trip was planned well in advance and in great secrecy because it had to be something unforgettable. In fact, the long wait and privacy have made it all the more perfect.
I still remember the excitement I felt in the evening at the airport after a long day at work, in front of the panel, which reminded me that the next morning I would wake up in another continent, South America. The choice of Colombia had been made because one of my best friends is from Bogotá. After ten years living in Italy, he decided to return home. I had promised him that I would go and visit him, and normally I keep my word!
I always felt a strange attraction to the South American people, especially Colombian, perhaps because of their brightness, their values, or the love that they convey to their land. I left London already in love with Colombia and this is the proof…

Moreover, the evening of the day I arrived in Colombia, the national soccer team played the quarterfinals of the Copa America. I landed earlier that morning at the El Dorado’s airport at 4:00 am local time and once I arrived at my friend’s house, this was the first view I had of the city.

Bogotá

How could you not fall in love? I spent the first day in Bogotá discovering the city, the local traditions, its history and of course the food.

One of the main attractions in Bogotá is definitely the Mount Monserrate; The shrine seen from the outside is not that bad, but if you enter you will notice the difference with our churches. The walls are completely white, which could be quite anonymous to us Europeans accustomed to the great frescoes with many colors that fill our churches. But one of the best reasons to go up to 10.341 feet above sea level is the overview that you can enjoy of the city.

Bogotá

Another area I advise you not to missed is a visit to the northern part of the city; there, for a moment, you feel like you have stepped into a European city. Full of restaurants, clubs, shopping malls, shops, full of life at all times, but for sure, it seems that you are in another city which is so different from the southern part, much poorer and more South America like. Here, I am attaching few more photos.

[:it]

Finalmente Sudamerica!

Questo viaggio è stato programmato con molto anticipo e in gran segreto perché doveva essere qualcosa di indimenticabile, ed infatti la lunga attesa e la segretezza hanno reso il tutto ancora più perfetto.

Ricordo ancora l’emozione che provavo la sera in aeroporto, dopo una lunga giornata di lavoro, davanti al pannello che mi ricordava che la mattina seguente mi sarei svegliato in un altro continente, il Sudamerica. La scelta della Colombia è stata scontata perché uno dei miei migliori amici è di Bogotá, e dopo 10 anni vissuti in Italia, 3 anni fa, ha deciso di tornare a casa. Io gli avevo promesso che sarei andato a trovarlo, e di solito mantengo sempre le promesse!

Ho sempre provato una strana attrazione per le persone sudamericane, Colombiane in particolare, forse per la loro solarità, per i loro valori, per l’amore che sanno trasmetterti per la loro terra… io sono partito da Londra già innamorato della Colombia… e questa ne è una dimostrazione…

D’altronde la sera del giorno che sono arrivato in Colombia, la loro nazionale di calcio giocava i quarti di finale del centenario della Coppa America, un’esperienza indimenticabile!

Comunque, tornando al viaggio, sbarcato all’aeroporto di Bogotá alle 4 del mattino ora locale, una volta arrivato a casa del mio amico, questa è stata la prima vista che ho avuto sulla città…

Bogotá

 Come potevo non innamorarmi? Ed il primo giorno a Bogotá è stato all’insegna della scoperta, della città, delle loro tradizioni, della loro storia e del loro cibo!

 

Una delle principali attrazioni a Bogotá è sicuramente il Mount Monserrate; il santuario visto dall’esterno non è poi così male, ma se entrerete all’iterno noterete la differenza con le nostre chiese. I muri sono completamente bianchi, il che potrebbe risultare alquanto anonimo per noi europei abituati ai grandi affreschi che colorona e riempiono le nostre chiese. Ma uno dei motivi migliori per salire fino ai 3172 m. è la panoramica che si può godere sulla città…

Bogotá

 Un’altra zona assolutamente da non perdere è la visita della parte nord della città; qui per un attimo vi sembrerà di essere tornati in una città europea. Ricca di ristoranti, locali, centri commerciali, negozi, piena di vita, a tutte le ore, sicura, vi sembrerà di essere praticamente in un’altra città rispetto alla parte sud della città, molto più povera e tipicamente più sudamericana.

Di seguito vi allego qualche altra foto…

[:]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *