Travelcooking

[:en]Death Valley: in the middle of nowhere![:it]Death Valley: nel bel mezzo del nulla![:]

[:en]

In the middle of nowhere!

When planning the ” road trip ” to California, you can not only think of the coast which is certainly among one of the most beautiful places I’ve ever visited, but  you must also consider the interior of this region , with its deserts and its wild nature.
We woke up early in the morning in the town of Merced, shrouded in mist with more than 500 miles in front of us to reach our destination. The landscapes that we encountered are truly unique…

There are not many words to describe Death Valley so I will not try to but why don’t you see it with your own eyes…

After the sunset this place gets a lot less glamorous and a little more hostile; but then in the distance we saw appear infinity of lights and the dream in Las Vegas began!

[:it]

Nel bel mezzo del nulla!


Quando si pianifica un viaggio “on the road” in California, non si può pensare soltanto alla parte della costa (che resta sicuramente tra uno dei posti più belli che abbia mai visitato), ma bisogna prendere in considerazione anche la parte interna di questa regione, con i suoi deserti e la sua natura selvaggia.

Ci siamo svegliati di mattina presto nella cittadina di Merced, avvolti dalla nebbia. con davanti più di 500 miglia da fare per arrivare a destinazione. I paesaggi che ci siamo trovati davanti sono veramente unici…

La Death Valley non lascia spazio a molte parole, quindi non starò qui a provare a descrivere ciò che dovrete solo vedere con i vostri occhi per capire lo spettacolo che si ha davanti…

Una volta giunto il tramonto, però, questo posto diventa molto meno affascinante e un po’ più ostile; ma poi in lontananza abbiamo visto comparire un’infinità di luci e… il sogno a Las Vegas ha avuto inizio…

[:]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *