[:en]
Ferrari 360 Modena Challange
Engire: V8
3,6 Litre
Power: 425 hp
0-62 mph: 4,2 seconds
I went back to Stafford, this time for a ferrari driving experience uk, and after almost six months I was again behind the wheel of a Ferrari. I left London with the cloudy sky, and the weather forecast for the day was not the best.
Upon my arrival at Stafford, the track was quite wet and the rain had already begun to fall…
After trying the Ferrari California, this time I was curious to drive the 360 Modena Challange (here in the classic Ferrari red color)…
My session was in the afternoon, around 2:30 pm, but unfortunately half an hour before my turn, the rain became very persistent, not just wetting the track but creating puddles making it dangerous to drive…
First Lap
My Ferrari driving experience uk was definitely very wet…
When I went down the track, my co-pilot was quite worried about the track conditions. I initially approached it with caution not yet comfortable with the track, to study the points of the track to drive with more prudence…
But as you can see from the photo, the rain continued to fall steadily and the track was still in precarious conditions.
Second Lap
Despite this, on the second lap, having gained a bit of confidence with the car and track conditions, I tried to accelerate but my co-pilot did not seem to be very comfortable.
By the end of the second lap, I could catch up to the Porsche Cayman that was in front of us…
So, taking advantage of the outside of the track, and anticipating my acceleration in the curve and on the straight away I used all 483 horses of this Ferrari. I easily outpaced the Porsche Cayman.
The brakes, on the other hand, were not very good and made me realized at the end of the third lap that I was expecting more of this car that the very hard brake pedal I had to work with…
Fourth Lap
During the fourth lap, I immediately get closer to a couple of cars that were in front of me, but my co-pilot kept asking me to slow down and to follow the proper lines.
He also wanted me to leave more space. Because of this, the last half of the lap was so boring that for a moment I thought I was in the city traffic on a rainy day.
Then, thankfully before the start of my last lap, the two cars in front of me (the Lamborghini Gallardo and the Nissan GTR) left the track which left me some space to run free…
But as you can see from the photo, my co-pilot was ruining the fun of the wet track. However, the sixth lap was faster but just not as much as I wanted.
I can say that driving a Ferrari is always a beautiful emotion. I certainly enjoyed the acceleration, not so much the braking, but with a better weather and a more courageous co-pilot the experience would have been much exhilarating!
If you have any question or you just want to let me know your point of view, feel free to leave a comment below, I will be more than happy to come back to you![:it]
Ferrari 360 Modena Challange
Motore: V8
Cilindrata: 3,6 Litri
Potenza: 425 cavalli
0-100 Km/h 4,2 secondi
Sono tornato a Stafford per una nuova esperienza di guida, e dopo quasi sei mesi sono tornato alla guida di una Ferrari. Le premesse non erano delle migliori già dalla mattina; sono partito da Londra con il cielo molto nuvoloso, e le previsioni per la giornata non erano delle migliori. Già al mio arrivo a Stafford la pista era piuttosto bagnata e la pioggia era già iniziata a cadere…
Così, dopo aver provato la Ferrari California, questa volta ero curioso di provare la F430, qui nel classicissimo colore rosso Ferrari…
La mia sessione era la prima del pomeriggio, intorno alle 14:30, ma sfortunatamente una mezz’ora prima la pioggia si è fatta molto insistente, non solo bagnando ulteriormente la pista, ma creando delle vere e proprie pozze di acqua lungo il percorso…
Così, al momento di scendere in pista, anche il mio co-pilota era abbastanza preoccupato sulle condizioni dell’asfalto, ed il primo giro l’ho affrontato a velocità moderata per studiare più o meno i punti del tracciato da percorrere con più prudenza…
Ma come si può vedere anche dalla foto, la pioggia continuava a cadere incessantemente e la pista restava comunque in condizioni precarie; nonostante questo nel secondo giro, avendo preso un po’ di confidenza con la macchina, e conoscendo i punti più bagnati, ho provato ad accelerare un pochino, ma il mio co-pilota non sembrava essere molto a suo agio, neanche quando a fine secondo giro avevo ripreso la Porsche Cayman che era davanti a me…
Così, sfruttando tutta la parte esterna della pista, e anticipando un pochino l’accelerazione in uscita di curva, sul rettilineo iniziale ho dato un po’ sfogo ai 483 cavalli di questa Ferrari, sorpassando all’esterno la Porsche Cayman abbastanza facilmente. La frenata, invece, non è stata molto brillante, complice un pedale del freno molto duro, così, anche sul finire del terzo giro, ho anticipato un pochino la frenata…
Nel quarto giro ho ripreso subito un paio di vetture che erano davanti a me, ma il mio co-pilota continuava a chiedermi di restare più tranquillo, di seguire traiettorie più dolci, e di anticipare un po’ le staccate… E’ praticamente seguito un giro e mezzo piuttosto noioso, per un attimo mi è sembrato di essere nel traffico cittadino in un giorno di pioggia. Poi fortunatamente, prima dell’inizio del mio ultimo giro, le due auto davanti a me (la Lamborghini Gallardo e la Nissan GTR) sono rientrate, lasciando un po’ di pista libera davanti a me…
Ma come si vede anche dalla foto, il mio co-pilota non era per niente a suo agio per via della pista così bagnata, quindi anche il sesto giro sono stato leggermente più veloce, ma non come avrei voluto.
Alla fine guidare una Ferrari è sempre una bellissima emozione; di sicuro ne ho apprezzato l’accelerazione, un po’ meno la frenata, ma sicuramente con un tempo migliore ed un co-pilota più a suo agio l’esperienza sarebbe andata molto meglio!
[:]