Travelcooking

[:en]L’Agapé (Paris)[:it]L’Agapé (Parigi)[:]

[:en]

Restaurant L’Agapé  51, rue Jouffroy-d’Abbans – 75017 Paris  Phone: +33 (0)1 42 27 20 18

Website: (click here)

This year, for my birthday, I decided to give myself a dinner in one of the many starred restaurants in Paris. I choose this restaurant L’Agapé (TripAdvisor) because I was attracted by their tasting menu.
When I purchase the airline tickets I also made the dinner reservation and on the morning of my birthday I got an email to confirm my presence for dinner. It was a little courtesy that let us know what kind of service we would received that evening, absolutely impeccable.
From the moment we entered, the staff came to greet us and take our jackets. When we left, we felt cuddled because everything was done with care and coordinated timing.
Our dinner started with Chef’s welcome appetizers, of which I attached the photos…
 

The first was sublime, the second was absolutely special because of its consistency, a game of different temperatures for the third, all in a set of classic flavors, such as peas and lemon peas, spinach with anchovies, but still particular. All accompanied by the two types of butter served, which made it almost difficult to stop eating it with bread.
Let’s go to the starters: first, the white asparagus which was perfectly cooked, accompanied by a red egg of confit, bottarga and edible flowers. It had remarkable presentation and beautiful color gaming, for a dish that encloses itself like spring. And what about marinated tuna? Some flavors should only be tasted to understand the goodness…
 
 Let’s move on to the main courses: the perfectly cooked fish, with its crunchy and pleasing skin on the palate and next was the pigeon which I have become a fan of, satisfied our taste buds completely…
 After that, we were served a lemon sorbet with a brunoise of peaches. Even here the photo does not do justice to the flavors…
 The dessert of the passion fruit was really special.  I was especially fond of it even though I’m not a lover of fruit desserts…
 And at the end of a perfect evening, and an unforgettable dinner, we had a small taste of fine pastries…
It was really the perfect ending and an experience to remember, because just calling it dinner would be improper…

[:it]

Restaurant L’Agapé  51, rue Jouffroy-d’Abbans – 75017 Paris  Phone: +33 (0)1 42 27 20 18

Website: (click here)

Quest’anno, per il mio compleanno, ho deciso di regalarmi una cena in uno dei tanti ristoranti stellati di Parigi; la mia scelta è ricaduta sul ristorante L’Agapé (TripAdvisor) attirato dal loro menù degustazione.

Avevo prenotato con molto anticipo, quando avevo preso anche i biglietti per Parigi, così la mattina del mio compleanno mi è arrivata un’e-mail per confermare la mia presenza per la cena della sera; una piccola cortesia che ci lasciava capire il tipo di servizio che avremmo ricevuto quella sera, assolutamente impeccabile.

Dal momento in cui siamo entrati, venendoci incontro per accoglierci e prendere le nostre giacche, a quando siamo andati via, ci siamo sentiti coccolati, seguiti e tutto sembrava fatto con un preciso tempismo e coordinazione.

La nostra cena è iniziata con degli stuzzichini di benvenuto dello Chef… di cui vi allego le foto…

Sublime il primo, assolutamente particolare il secondo per la consistenza, un gioco di temperature diverse per il terzo, il tutto in un insieme di sapori classici, come piselli menta e limone, spinaci con acciughe, ma comunque particolari. Il tutto accompagnato da i due tipi di butto serviti, che rendeva quasi difficile smettere di mangiarlo con il pane.

Passiamo agli antipasti; l’asparago bianco, perfettamente cotto, accompagnato da un rosso d’uovo confit, bottarga e fiori edibili; notevole la presentazione, bello il gioco di colori, per questo piatto che racchiude in se tutta la primavera. E cosa dire del tonno marinato; alcuni sapori vanno soltanto assaggiati per capirne la bontà…

Passiamo ai secondi; il pesce cotto perfettamente, con la pelle estremamente croccante e piacevole al palato,  e il piccione, di cui sono ormai diventato un fan, hanno appagato le nostre papille gustative appieno.

Dopo i secondi ci è stato servito un sorbetto al limone con una brunoise di pesche… anche qui la foto non rende giustizia ai sapori…

Il dessert al frutto della passione era davvero particolare; premesso che non sono un amante dei dessert alla frutta, questo era particolarmente amabile…

E a conclusione di una serata perfetta, e di una cena assolutamente indimenticabile, un assaggio di piccola pasticceria…

E’ stato davvero il finale perfetto di un’esperienza da ricordare… Il tutto accompagnato da vini scelti con cura e presentati con passione e professionalità. Un ringraziamento particolare a tutto lo staff per averci regalato questa esperienza… perché chiamarla semplicemente cena sarebbe riduttivo…

[:]